Music Medicina

Instrumenty

Misy kryształowe - zbudowane są w 99 % z kwarcu. Prawdopodobnie znane były już w starożytności, na nowo zaczęto je wykorzystywać w późnych latach osiemdziesiątych z ze względu na ich dużą siłę terapeutyczną.

Misy generują uzdrawiające wibracje, które wpływają dobroczynnie na nasze całe ciało. Drgania wytwarzane przez misy kwarcowe uaktywniają nasze komórki wnikają w głąb naszego DNA. Dźwięk otula ciało jak fala, zapewniając doświadczenie podobne do subtelnego masażu, wprowadza w głęboki stan spokoju.

Polecane są zarówno do medytacji, zabiegów indywidualnych i grupowych, a także do podnoszenia wibracji miejsc. Sama ich obecność wpływa korzystnie na otoczenie. Znajdując się w ich polu podnoszą się wibracje przedmiotów i ludzi. Podczas grania, dźwięki głęboko przenikają przestrzeń, a wysokie częstotliwości odczuwalne są jeszcze długo po koncercie. 

 

 Gong jest instrumentem, należącym do grupy idiofonów płytowych uderzanych. Jest to wisząca lub ustawiona na specjalnym stojaku tarcza z  brązu, mosiądzu lub wielu stopów metali w tym szlachetnych. Są to instrumenty samobrzmiące, o właściwościach “wciągania innych dźwięków w siebie” tworząc tzw. rezonans z otoczeniem. Żaden naukowiec nie potrafi do końca jednoznacznie wyjaśnić tego zjawiska, dlaczego gong długo utrzymuje w sobie te dźwięki i bardzo powoli je wybrzmiewa. Historia gongu jest mało znana, tak na prawdę nie wiadomo kiedy powstał. Badacze nigdzie nie znajdują pierwotnego źródła, bo jednocześnie pojawia się na całym świecie. Jest to starożytny instrument, który towarzyszył rytuałom prawie we wszystkich religiach i kulturach. My znamy gong z Tybetu, z Azji. Niektórzy ludzie uważają, że gong jest instrumentem danym nam przez Boga, abyśmy nie zapomnieli kontaktu z naturą. Nadha Brahma – świat jest dźwiękiem.

Dzwonki wietrzne Koshi to oryginalne, wysokiej jakości instrumenty muzyczne. Są ręcznie tworzone u podnóża Pirenejów. Każdy dzwonek jest rezultatem cierpliwej pracy rzemieślnika. Pierwowzorem dla obu rodzajów dzwonków były produkowane przez blisko 20 lat dzwonki Shanti. Konstrukcja: osiem metalowych pręcików w dzwonku jest przymocowanych do obręczy u podstawy tuby rezonującej. Dzięki precyzyjnemu dostrojeniu każdego pręcika otrzymujemy grę czystych tonów. W Koshi tuba rezonująca wykonana jest z bambusa impregnowanego naturalnym olejem.  Dzwonki Koshi dostępne są w czterech brzmieniach.
Możesz sam/a tworzyć tworzyć relaksujące dźwięki delikatnie poruszając instrumentem. Możesz też zawiesić dzwonek na zewnątrz i zachwycać się przypadkowymi melodiami wygrywanymi przez wiatr.

Dzwonki Koshi i Zaphir mogą być wykorzystane w muzykoterapii. Można nimi również kołysać dzieci do snu.

 

Flet indiański – instrument dęty  najczęściej drewniany z grupy aerofonów  wargowych. Zazwyczaj ma postać cienkiej, pustej w środku rurki (istnieją również flety o innych kształtach, np. okaryna). Flet jest instrumentem używanym w wielu formach, miejscach i kulturach na świecie, od czasów prehistorycznych. Flet indiański cechuje się ciepłym brzmieniem i jest razem z bębnem jednym z najważniejszych instrumentów Indian obu ameryk. Podstawowym systemem tonalnym jest do dziś skala pentatoniczna ( pentatonika), natomiast obecnie popularne są tonacje Fis, Am, G i wiele innych.

 

Bęben szamański  (obręczowy) –

ogólna nazwa  rodziny membranofonów charakteryzujących się średnicą naciągu nieproporcjonalną do głębokości ramy, nadającej mu wielce zróżnicowane brzmienie w zależności od miejsca uderzenia; zwykle o pojedynczej membranie, naciągnięte paskiem skórzanym czy sznurem. Bęben odgrywa w szamanizmie istotną rolę: jest podstawowym narzędziem, za pomocą którego następuje przełączenie świadomości i można odbyć szamańską podróż. Wśród ludów gdzie szamanizm był i jest żywą tradycją, bęben często zwany jest wierzchowcem lub koniem. Bębny znane są wśród wielu kultur i ludów. Mają różny kształt i budowę. 

 

Kij deszczowy – instrument perkusyjny wykonany z pustego kawałka egzotycznego drewna wypełnionego małymi kamykami lub ziarenkami owoców, które przesypując się z góry na dół wewnątrz kija imitują dźwięk kropel spadającego deszczu. Może być również używany jako grzechotka.

 

Misy  dźwiękowe - tybetańskie  - wykonane najczęściej ze stopu metali, wydająca charakterystyczne dźwięki przy uderzaniu i pocieraniu. Jako instrument muzyczny misę dźwiękową zalicza się do idiofonów. Jest podobna do dzwonu.

Historia mis dźwiękowych sięga tysięcy lat, pierwotnie były one zarówno narzędziami do rytuałów religijnych, jak i przedmiotami codziennego użytku. Obecnie są znane na całym świecie i stosowane do relaksacji, medytacji, naturoterapii i w muzyce. Wywodzą się z himalajskiej, przedbuddyjskiej, szamańskiej tradycji Bon Po liczącej 18 tysięcy lat. Misy są wytwarzane głównie w Bhutanie, Nepalu, Indiach oraz Tybecie. Znane obecnie i bardzo popularne misy dźwiękowe Petera Hessa z Niemiec „ACAMA” są poddane szczególnej weryfikacji jeżeli chodzi o zakres emitowanych częstotliwości stąd cenione przez naturoterapeutów - muzykoterapeutów.

Dźwięki wydawane przez misy dźwiękowe odgrywają istotną rolę w kultach religijnych. W buddyzmie i hinduizmie dźwięk (m.in.) mis jest składnikiem praktyki modlitewnej i rytuałów religijnych.

Misy dźwiękowe są znane także pod nazwą misy tybetańskie - jest to nazwa bardzo popularna, ale niezbyt trafna  inne, rzadziej stosowane określenia to: misy grające, misy śpiewające, misy himalajskie, misy nepalskie.

 

Misy czakrowe - wykonana najczęściej ze stopu metali, wydająca charakterystyczne dźwięki przy uderzaniu i pocieraniu. Jako instrument muzyczny misę dźwiękową zalicza się do idiofonów. Jest podobna do dzwonu.

Należą do tej samej grupy instrumentów co misy tybetańskie – dźwiękowe, różnica polega na wielkości i dostosowaniu poszczególnej misy do czakramu ludzkiego. Każda z siedmiu mis jest odpowiednio dostrojona do określonej częstotliwości wspomagając w ten sposób pracę czakramów.

 

 

PRAKTYKA DUCHOWA

kontakt

Grzegorz Józef Zielonko - Green

tel.: 720 - 770 - 898

mail: greendragon994@gmail.com